Dag 5 - En bok som gör dig glad

Jag läser inga böcker som är "glada" rätt igenom utan jag läser mest böcker som gör så att man blir glad sen ledsen och sen glad igen. Bara boken har ett lyckligt slut så tycker inte jag att det spelar någon roll hur mycket jag gråter under tiden. 
 
Sarah Dessens böcker gör mig glad även fast man gråter lite grann till dem. Alla hennes böcker handlar om en sommar och då blir jag också glad för då tänker jag också på sommaren. Hennes böcker är perfekta till att läsa på sommaren.
 
En annan rolig sak med hennes böcker som jag har märkt efter ett tag är att de hänger ihop t.ex. i "Blunda och Hoppa" spelar en kille i ett band och hans band lysnnar killen på i "Just Listen". Det är småsaker som att det är samma caféer och affärer och vissa personer är med i flera böcker. Jag tycker de blir mycket roligare att läsa då för då hänger de ihop även fast det inte är en serie.
 
Jag har sex böcker av henne, två på svenska och fyra på engelska. Alla hennes böcker jag har läst är jättebra men den bästa är helt klart " The truth about forever" (Mitt perfekta liv)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0