Dag 6 - En bok som gör dig ledsen

En bok som gör mig ledsen är "Ett nytt liv på köpet" av Emma Granholm. Det kanske inte är den boken som man skulle tro men jag grät otroligt mycket när jag läste den.
 
Den handlar om en tjej som heter Sanna som har varit utanför hela sitt liv. Hon har kunnat gå en hel dag i skolan utan att säga ett ord till någon. När hon börjar på gymnasiet så tror hon att allt kommer att fortsätta på samma sätt men så blir det inte. Det blir inte som hon har trott utan hon blir vän med alla, alla tycker om Sanna. Men att vara vän med alla är svårare än vad man tror..
Bilden är från bokus
 
 
Hanna
2014-11-15 @ 11:24:08
URL: http://inspomix.blogg.se

ÅÅh, jag har också läst den! Boken var jättebra enligt mig :)

Svar: Ja den är jättebra! :))
bokberoende.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0