Dag 9 - En bok som du inte trodde att du skulle gilla men som du älskade

Rubinröd av Kerstin Gier trodde jag verkligen inte att jag skulle gilla för att:
 
  • Jag tycker det här omslaget är ganska fult
  • Titeln tycker jag inte lockar speciellt mycket
  • Jag stör mig på att huvudpersonen heter Gwendolyn 
En kompis till mig hatar att läsa men hon hade läst den här boken och tyckt att den var jättebra. Jag behövde då en bok att ha och läsa i skolan och då lånade jag den här av henne. Det tog ett tag innan jag kom in i boken, för att i skolan läser vi högst en gång i veckan och då var det svårt att hålla koll på de olika karaktärerna. Men när jag väl kom in i boken tog jag hem den från skolan för jag kunde inte lägga ifrån mig den.
 
Döm aldrig boken efter omslaget!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0