Dag 13 - Din favoritförfattare

Det finns flera författare som jag gillar. Men då är det oftast en serie som de skrivit som jag gillar. Den av mina favoritförfattare som har skrivit flera bra böcker men som inte tillhör samma serie är John Green. 
 
Den första boken jag läste av honom var "The fault in our stars" Den läste jag i julas och efter det har jag läste flera böcker av honom både på svenska och på engelska. Hans böcker är bra på båda språken men enligt mig så är böcker alltid bäst på orginalspråk.
 
Ifall ni aldrig har läst på engelska förut så är det smart att läsa en bok som man läst tidigare på svenska.
 
Fler av hans böcker börjar nu bli film :D Även fast filmen aldrig är bättre än boken så gillar jag när böcker görs om till filmer.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0