Nya böcker

På höstlovet var jag i Rom och då var in i en bokaffär så då köpte jag såklart böcker. De har ju inga svenska böcker där så jag köpte 2 st på engelska. Båda böckerna är skrivna av John Green och jag ÄLSKAR verkligen The fault in our stars som han skrivit. Jag tänker att om en författare har skrivit en bra bok så borde hans andra böcker också vara bra. 
 
 
Let it snow har jag inte hört något om från någon utan jag köpte den bara på grund av John Green. Bakside texten skriver bara  Three wintry love storie     one magical night
An abundance of katherines (Katherin-teorin)  Handlar om en kille som har blivit dumpad av 19 Katherine och som försöker förutse förhållanden och sen hämnas på alla som dumpat honom
 
Jag kan tyvärr inte köpa alla böcker jag vill läsa så igår gick jag till biblioteket och lånade lite böcker. 
 

 
 
Four är en bok med 4 berättelser från Divergent triologin men från Fours perspektiv. Four är ju helt klart den bästa karaktären i DIvergent så då var jag bara tvungen att låna den här boken
 
The maze runner såg jag på bio med min kompis förra helgen och när jag fick reda på filmen var från en bok blev jag otroligt glad och reserverade boken direkt. 
Prodigy är andra delen i en serie där första boken heter Legend. Om man gillar Hungerspelen eller Divergent kommer man även att gilla Legend. Det är som de andra en framtidverison.
 
Safirblå är del 2 i ädelstenstriologin, den första delen heter Rubinröd. Den handlar om en tjej som heter Gwendolyn som bär på en gen som gör så att hon kan resa tillbaka i tiden. 
 
Hannah
2014-11-11 @ 19:22:32
URL: http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.se

sv på din senaste kommentar:
Ja, du följer mig & jag följer dig också nu!

Skulle också vilja läsa böckerna av John Green! Den till höger ska i alla fall komma ut på svenska nästa år, & the maze runner håller jag på att läsa just nu! :) / Hannah




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0