Let it snow - Recension

 
 
 
Titel: Let it snow
Författare: 
Maureen Johnson, John Green, Lauren Myracle
Antal Sidor: 354
Språk: Engelska (Finns tyvärr inte på svenska)
 
 
 

Tre korta vintriga kärlekshistorier. Alla tre utspelar dig under julafton. Författarna har skrivit en varsin "historia" De är skrivna på helt olika sätt. 

Jag läste den här under julafton o juldagen, så det var perfekt. Mitt mål var att läsa klart den på julafton men jag hann tyvärr inte :/
 
 
Den första heter "The Jubilee Express" och handlar om en tjej som heter Jubilee som har ett förhållande. Men hon kan inte fira jul med sin kille utan måste åka tåg till sina morföräldrar. Men hon kommer inte fram för att tåget stannar pågrund av en stor snöstorm. 
 
Den andra heter "A Cheertastic Christmas Miracle" och handlar om en kille som heter Tobin som är "glad singel". Han firar jul med två av sina kompisar. De ger sig ut och åker bil i snöstormen för att titta på Cherleeders. Snön och lite andra saker gör att den bilturen tar lite längre tid ;)
 
Den tredje heter "The Patron Saint of Pigs" och handlar om en tjej som heter Addie som precis varit med om ett jobbig break-up. Hon bad sitt ex om en ny chans men han dök aldrig upp. Hon klagar väldigt mycket för sina kompisar. De anklagar henne för att vara självisk. Addie håller inte med och ska försöka bevisa motsatsten. 
  • Storyn är bäst i den första.
  • Jag gillar hur den andra är skriven på bäst.
  • Den tredje har mest normala namn.
 
+ Alla tre berättelserna hänger ihop. Karaktärerna träffar varandra. Det gillar jag för då får man reda på mer saker om dem.

+ Jag gillar idén att skriva om vintern. Det finns många fler böcker som utspelar sig på sommaren, därför blir den här boken lite mer unik.

 - Nackdelen är att berättelserna är korta. Jag hade gärna läst mer av alla tre. 
 
Betyg: 3/5



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0